Könyvtár
MAGUS – FAQ
  • Közzétéve:
  • 2013. július 19.
  • Szerző:

    Mentálcsavar

  • Hozzászólások:

    0

 

Általános kérdések

 

Kivel leszek egy csapatban?

Ha most még nem tudod, feltétlen keresd fel a szervezőket a megadott elérhetőségek egyikén (telefon, facebook, Mentálcsavar honlap), ugyanis elkészültek a remélhetőleg végleges csapatbeosztások!

 

Mi az előtörténet és a karakterlapok leadási határideje?

Egy héttel a tábor előtt szeretnénk látni őket, ez ugyebár most hétvége.

 

Választható-e több modul karakter egyszerre? Vagy csak csapatonként egy választható?

Sajnos – szerencsére nem, ez elejét veszi az esetleges csapaton belüli ellentéteknek is, illetve a modulvezetéshez is ez kapcsolódik. Amint lejátszottátok, ti is rájöttök majd, hogy miért 😉

 

Milyen a hercegség és a herceg jelleme, vallása? Vagy igazodik a csapatéhoz?

A herceg jelleme Rend, ahogy alapvetően a városállamé is.

Az egyes emberek jellemében vannak komoly elhajlások, ők általában a Káosz irányába mozognak. Néhány emigráns az Élet felé húz, ezek általában elfek, félelfek.

Vallási szempontból elsősorban pyarroni a jellemző, bár nem különösebben jelentős az egyház – bármelyik pyarroni egyház – hatalma. Mindenki azt az istent imádja, aki közel áll a szívéhez, ameddig ezzel nem sérti mások érdekeit vagy életét.

 

Az infralátás hogy működik?

Az infralátás folyamatosan működő hőlátás, jó fényviszonyok között kiegészítve, sötétben pedig teljesen felváltva a természetes látást. Nappal csak a feltűnő hőfoltok szúrnak szemet az infralátással rendelkezőknek, mint amilyen egy fellobbanó máglya, viszont direkt koncentrálással (a játékos bejelenti, hogy inkább az infralátásra támaszkodik) a pontos hőképek is láthatók, kivehetők és azonosíthatók.

 

Pénzért vásárolható követő (kocsis, zsoldos, idomár, testőr, szakács, borbély, festő stb.)?

Igen. Az ETK-ban található éves jövedelmet figyelembe véve, az induló vagyonból a követő egy éves jövedelmének átlagát kifizetve egy különleges képességekkel nem rendelkező követő vásárolható, aki a modul kezdetén a csapattal tart.

 

A képzettségekről

 

Az anyanyelvét, és azon terület Kultúráját és Helyismeretét, ahol született illetve ahol élete legnagyobb részét töltötte, megkapja Alapfokon minden karakter?

Igen. Azok a karakterek, akik a Kultúra egy kisebb részével szorosabb kapcsolatban álltak, így például a tolvajok vagy lovagok illetve papok, a szabályok szerint Mesterfokú Kultúra képzettséggel kezdenek.

 

A Fegyverhasználat képzettséget fegyvercsoportra, fegyvercsaládra vagy konkrét fegyvertípusra kell felvenni?

Természetesen az utóbbi, ahogyan az ETK-ban is leíratott. Ettől függetlenül a rokon fegyverek s az egy családba tartozó fegyverek használata során az esetleges képzetlenségből adódó módosítók a HGB rendelkezései szerint kedvezőbbek.

 

Az MTK vagy a PPL szabályait kell figyelembe venni a különböző képzettségek megvásárlásakor?

A Festészet (Rajzolás) és Mechanika képzettségeket az MTK szerint kezeljük, úgy kedvezményesebbek.

 

Lélektan vagy Emberismeret?

A Lélektan és az Emberismeret képzettségeket általában egylényegűnek tekintjük, de ezúttal nem. Két külön képzettségről van szó, egy ember mindkettőt felveheti.

Az Emberismeret (MTK) idővel, az idősebb embereknek magától is kialakul. Segítségével általános benyomásokat szerezhetünk a többi emberről, megmondhatjuk, hogy az illető jó vagy rossz embernek tűnik. A karakter ezzel a képzettséggel embersémákat, sztereotípiákat ismer fel és azonosít be, azaz egy fogadóban körülnézve a képzettség szintjétől függően hellyel-közzel azonosítja, hogy kitől, mire számíthat, ám mélyebb, egyedi, lélektani ismereteket nem szerez(het).

A pontos lelki folyamatok azonosítására való a Lélektan (PPL), mely tekinthető a pszichológia ynevi megfelelőjének. Az egyes emberek lelki problémáival, változásainak azonosításával foglalkozik.

A hazugság érzékeléssel kapcsolatban. Az Emberismeret segítségével a karakter valószínűsíti, hogy a másik hazudni fog, mert „gyanúsan áll a szeme”. A Lélektan segítségével a karakter felismeri, hogy hazudtak neki, mert másképp vette a levegőt és félrenézett közben.

 

Legendás képzettségek (eddig kérdeztétek)

Alkímia

Új Tekercsek 6. fok (p. 253), azaz tetszőleges szervetlen anyag átalakítása tetszőleges szerves anyaggá kiváló laborkörülmények között, hosszú idő alatt. Az átalakításnak a Szellemi Síkokon is van lenyomata, az első sikeres átalakítás után (azaz már a játék előtt) +4 Akaraterő (végleges) a játékos jutalma. A legendás alkimista varázsitalokat főzhet Mp rááldozása nélkül (a legalacsonyabb fokozaton; az elkészítési költség az alapanyagár háromszorosa). Rengeteg idő alatt és képes önmagában ezzel a fokozattal drágakövekből esszenciát készíteni (azaz nem szükséges hozzá a Drágakőmágia képzettség a számára).

Etikett

Ebben az esetben nem az Etikett (Mf), udvarnál is alkalmazható etikettről van szó, hanem arról, hogy amit a karakter csinál, az AZ Etikett. Bármit is tesz, úgy vélik az udvarnál – bármelyiknél, ami azt illeti – hogy az úgy helyes és így divatot, szóhasználatot, öltözködési szokásokat teremt, ahogy kedve tartja. Afféle divatmogul lenne manapság. Véleményére természetesen nemzetközi szinten adnak, esetleges felségsértési perekben kérhetik ki levélben vagy személyesen a véleményét.

Hadvezetés

Emberei már a vezér puszta jelenlétében (azaz ha a sereg tisztában van vele, hogy ő vezeti a csatát) a Fanatizálás varázslatnál leírtak szerint módosított harcértékekkel, bátorsággal küzdenek. Meg sosem futamodnának és nehezebben fáradnak el.

Legendaismeret

Új Tekercsek, Legendaismeret, 6. fok hangulati szöveg, p.229 : “A legendák ilyen magas szintű ismerete azt jelenti, hogy egészen Yneven nincsen már olyan titkos tudomány, amiről a karakter ne hallott volna rebesgetni valamit; igaz, a hír gyakran nem több kósza szóbeszédnél, alaposabb ellenőrzésére nincs mód. A 6. fokú legendaismerő ingyen és automatikusan megkapja 1. fokon a repertoárjából hiányzó összes elméleti képzettséget..:”
Az 1. fok az ETK rendszerében azt jelenti számunkra, hogy dobhatsz képzettség-próbát akkor is, ha nincs meg a képzettség alapfoka és egyébként erre nem dobhatnál, viszont nem kapsz semmiféle levonást a próba során (ellenben nem kapsz bónuszt sem). Emellett a játék feletti, világról való tudást teljes egészében használhatod!

Mágiaismeret

Képes az első varázsszavak alapján azonosítani a születő mágiát illetve a Manaháló rezdüléseiből még azelőtt kiolvasni egy születő varázslat alapvető természetét, hogy az befejeződne – az 1-2 szegmenses varázslatok esetén pedig még azelőtt, hogy az ellenfél elkezdené a varázslást. Ekkor ő maga is megelőzheti ellenfelét, ha rövidebb idő alatt létrehozható mágiát használ. Ha saját kasztjának tudományára veszi fel a képzettséget, úgy varázslatai másfélszeres E-vel jönnek létre vagy háromszoros ideig maradnak fenn.

Pszi (kyr-metódus)

A legendás pszi képzettség egyik fontos előnye, hogy felvételétől kezdve a szintenkénti pszi-pontok száma nő eggyel, ezen kívül a Kyr-diszciplínák alaperősítése 1 helyett az Int 10 feletti részével egyezik meg (beleértve a kyr Pszi-ostromot is). Az Asztrálszem, Mentálszem, Auraérzékelés illetve Láthatatlanság észlelése diszciplínák közül kiválasztható egy, mely alaperősítésen állandóan működik, de akaratlagosan természetesen kikapcsolható-elnyomható, vagy erősíthető. Mindez természetesen a Különleges pszi képzés előnyökkel fokozható!

Szakma

A karakter képes rúnamágia nélkül is eleve mágikus tárgyakat készíteni, amennyiben elméje valamilyen formában megköti a Manát (azaz rendelkezik Mp-vel, akár a Mágiahasználat képzettségből kifolyólag). A varázstárgyak eleve mágikusnak számítanak, de egyéb jellemzőjük nincs, nem növelik önmagukban a harcértékeket sem. A tárgyak készítési árát úgy kell kiszámolni, mintha 33 Mp-nyi, készített varázstárgy lenne. Ez éppúgy vonatkozik a fogyóeszközre (nyílvessző), mint az önmagában is hasznos egyéb tárgyakra (nyereg, kard).

Térképészet

Egy térkép harmadából már meg tudja jósolni a feltehető további hetven százalékot, amiben szinte soha nem téved. A vonalvezetésből arra is tud következtetni, ha egy helyen nem rajzoltak fel egy csapdát vagy titkos ajtót. Az eredeti, ezeket tartalmazó térképet néhány perces tanulmányozás és egy sikeres Intelligencia-próba után fel tudja vázolni, ilyenné átalakítani a hiányos térképet (ekkor a KM átadja a mestertérképet a játékosnak).

Történelemismeret

Új Tekercsek 6. fok (p.238) azaz korlátozott, hosszú távú jövőbelátás a múlt eseményeinek megértésén keresztül; nem pontos évszámok és események, hanem tömegek és trendek szempontjából, tehát legalább tízezer fős társaságra vonatkoztatva.

Vallásismeret

Új Tekercsek 6. fok (p. 242), azaz minden élő vallás hittételeinek beható ismeretét jelenti. Bármelyik ismert vallás papjának kiadhatja magát. A holt vallások azonosítására képes, azok összefüggéseit is felismeri és az istenek történetét, alakulásukat legalább részben, átlátja.

(Lord Rufus)

Külön köszönet a kérdezőknek: Makka Team, Sanya (Ash), Pisti

Nincs hozzászólás
Szólj hozzá!