Könyvtár
Kulisszatitkok III – A legjobb játékos
  • Közzétéve:
  • 2015. március 26.
  • Szerző:

    Mentálcsavar

  • Hozzászólások:

    0

Azt már tudjátok, hogy csapatként hogy kerülhettek a díjazottak listájára; de hogyan lesz valakiből legjobb játékos, ha Mentálcsavar versenyen vesz részt?

Titok #4: Az egyéni szerepjáték egyáltalán nem veszi figyelembe azt, hogy a csapat meddig jutott a kaland megoldásában vagy hogy a játékos segített-e mindebben.

Titok #5: A mesélők is ismerik a sablonokat és a legtöbb fantasy és sci-fi regényt, sőt, valószínűleg az aranyköpéseket és a filmes idézeteket is – de ezek használatakor fontos, hogy fel tudjatok érni a kiválasztott, idézett műhöz vagy karakterhez, különben visszafelé sül el a megmozdulás.

Titok #6: Senkit nem érdekel, ha sorozatban a századik versenyen hozod ugyanazt a karaktert. Soha nem fogjuk figyelembe venni, hogy korábban nyertél-e már nálunk vagy hogy a múltkor is ezzel a dzsenn nekromantával játszottál, vagy hogy mindig a khál faj adja el a karakteredet. Ha eladja!

Szóval mi a tanulság? Ahelyett, hogy a modul megoldására leginkább alkalmas szuperkombót próbálnád kikalkulálni a szabályokból, próbáld meg elképzelni, hogy az egyes helyzetekre hogyan (azaz nem milyen varázslattal vagy harci taktikával, hanem milyen szavakkal, hanghordozással, viselkedéssel, arccal) fog majd reagálni a karaktered. Legyen karaktere a karakterednek, az pedig igenis éljen, amennyire ez lehetséges!

 

Mit tesz a díjazott játékos a játék előtt, alatt és felett?


A versenyt megelőzően…

  • …a csapatuk részeként elküldi saját karaktere előtörténetét és karakterlapját
  • …az előtörténete olvasmányos (nem kifejzetten lényeges), nem túl hosszú (lényegesebb) és a múltból eredő személyiségjegyére, jellemére és a karakter motivációira ad magyarázatot ahelyett, hogy irodalmi pályázatra beadott novella volna (igazán lényeges)
  • …az adminisztrációs ívet híven és figyelemmel tölti ki, mert tudja, hogy a pontozók csak eszerint tudják megítélni, mennyire játszott a karakteréhez híven
  • …leadott anyagaival elsősorban nem saját magának, hanem a pontozóknak és a mesélőnek szolgál hasznos információkkal
  • tájékozódik a karaktereik fajával, kasztjával és származási helyével kapcsolatos információkról, felkészül azok kijátszására

A versenyen, a játék alatt…

  • …az előtörténet elemeinek nem csak nem tesz ellenére, de azokat játéka során meg is idézi, visszagondol, visszautal a hátterében történt dolgokra
  • jelleméhez, vallásához mérten kerül kijátszásra akkor is, ha ez a kaland megoldását akadályozná
  • …megtalálja az összhangot a csapatérdek és a személyes érdekek között akkor is, ha ezek homlokegyenest különböznek egymástól (bővebben lásd Kulisszatitkok II – A legjobb csapat)
  • ...képességeivel, varázslataival a megfelelő időben, hangulatosan, szerepjátékhoz méltó módon él (és nem “elnyom egy áldást” meg “üt”)
  • kommunikál a mesélővel, vagyis közvetíti a karaktere gondolatait, érzéseit és szándékait akkor is, ha egyébként csendes karaktert, mondjuk egy néma harcművészt játszik

Mindezek mellett játék felett…

  • könnyű vele együtt játszani; viselkedésével, kötekedéssel nem hátráltatja a mesélést, kifejezetten segítőkész és megértő mesélőjével, csapattársaival szemben
  • …a játékalkalom alatt a karaktere nevében beszél, annak fejével fejével gondolkozik
  • ismeri karaktere képességeit és még ha ismeri is csapattársai karaktereit, akkor sem ad nekik játék feletti tanácsot, de még játékon belüli, erőltetett utalásokat sem tesz (“te boszorkány, nincs neked valami olyasmid, hogy…”)
Nincs hozzászólás
Szólj hozzá!