Könyvtár
Kulisszatitkok II: A legjobb csapat
  • Közzétéve:
  • 2015. március 21.
  • Szerző:

    Mentálcsavar

  • Hozzászólások:

    1

A helyezésekkel kapcsolatos cikkek első érdemi részében azt mutatjuk meg, hogy mi az, ami alapján a mesélőitek titeket választanak a legjobb csapatnak.

Titok #1: Minden általunk rendezett versenyen kizárólag ez a díjkategória veszi figyelembe azt, hogy a csapat befejezte és sikeresen megoldotta-e a modult – ez a kategória viszont komolyan foglalkozik a kérdéssel!

Titok #2: A Mentálcsavar versenyeken, mindegy, mi a rendszer, a mesélők javasolják díjra a csapataikat! A legtöbb mesélőnk rögtön tudja, hogy a csapatát kiemelt díjra érdemesnek tartja-e, sokan még azt is le tudják szögezni az elején, hogy bizony az ő csapatuk konkrétan ma legfeljebb a 2., de legalább a 3. legjobb csapat volt, az biztos!

Titok #3: A mesélők együttesen döntik el, hogy a jelölésekből melyik indokolt és melyik mesélő van még mindig a csapat (és az általuk adományozott pizzaszeletek) hatása alatt. Ennek alapját az képezi, hogy a jelölő mesélők beszámolnak néhány emlékezetes jelenetről a mesével kapcsolatban.

Szóval mi a tanulság? Ha nincsenek emlékezetes jeleneteitek, a mesélőtöknek piszok nehéz dolga lesz, ha meg akarja védeni álláspontját – hiába játszottatok szuperül. A csapatjáték ugyanis szerintünk nem az egyéni játékok összessége. Ezért hívják csapatjátéknak.

Mit tesznek a díjazott csapatok a játék előtt és alatt?


Gondosan kidolgozzák és előre leadják az anyagaikat, amelyek:

  • személyes előtörténetek, melyek tartalmazzák a motivációkat és személyiségjegyeket
  • csapat előtörténet, melyből kitűnik a csapat összetartóereje és a csapattagok egymáshoz való kapcsolata
  • kidolgozott és nem elszámolt karakterlapok
  • emcsé adminisztrációs ív a regisztrációhoz
    karakterképek (nem elvárás)
  • karakterkiegészítők (vers, címer, hangulatzene, korábbi kalandok leírása stb.; nem elvárás)

A kidolgozott csapat hangulatos, a karakterek értelemszerűen illeszkednek egymás mellé, oka van, hogy egymás mellett keresik a megélhetésüket.

Átolvassák a versenyt megelőző tájékoztató anyagokat, a helyszínre vonatkozó leírásokat, megnézik/hallgatják a hangulatkeltőket.

A mesélőjük esetleges kérdéseire válaszolnak, vele együttműködnek már a verseny előtt is.

A játék során megtartják a csapat előtörténetben kifejtett dinamikát a csapattagok között (vagyis a szerepjáték során is figyelnek az eredeti koncepciókra).

Nincs játék feletti ismeret és “out” kommunikáció, tehát kijátsszák, hogy ki és mit tud/nem tud
Minden karakter tud és hajlandó a csapat részeként cselekedni, ha a közös érdek megköveteli.

A játékosok egyéni motivációikat a csapat tagjaként is tudják érvényesíteni, ezzel együtt a csapattársak segítik egymást az egyes karakterek egyéni céljainak elérésében is.

Foglalkoznak a központi történettel, sőt, annak keretei között sikerrel végigjátsszák és befejezik a modult.

Hiányzik az ún. fogaskerék-játék, azaz nincs “én vagyok a dps, ő a gyógyító, ez meg a tank” (ami azt illeti, mindenféle MMO-s jellegű utalás és főleg kifejezés rengeteget ront a megítélésen…)

Fontos: ez nem azt jelenti, hogy nem lehetnek jól kialakult szerepek a csapaton belül, hisz Domvik papja értelemszerűen jobban tud majd gyógyítani, mint egy zsoldos a Sebgyógyítás Af mellett, de a karakterek éljenek és bírjanak funkcióval ezeken a szerepeiken túl is! Domvik papja nyugodtan foglalkozhat mással is egy harcban, mint a csapattársak erősítése, tárgyak áldása és a sérültek gyógyítása – legalábbis szerintünk.

Egy hozzászólás
Szólj hozzá!