Könyvtár
Gorviki karaktereknek – MCS 19 karakteralkotáshoz
  • Közzétéve:
  • 2015. október 3.
  • Szerző:

    Mentálcsavar

  • Hozzászólások:

    0

Az alábbiakban összefoglaltunk néhány gondolatot, ami segíthet eligazodni a Shadonhoz kapcsolt Gorvikban, ebben a régi-új országrészben, mikor karaktereket készültök alkotni…

A Manifesztációs Háború Gorvikban is keményen pusztított. Az amundok nem volt kegyelmesek Ranagol népével sem, sőt, látva gyengeségüket, végül a Kosfejes Úr is elfordult a lobbanékony néptől. Az amundokat kiűző shadoni légiók maradtak, Domvik országának királynőjét pedig idővel Gorvik minden tartománya elfogadta uralkodójának, amint saját, rövid időre választott királyuk, II. Terda eltűnt. Gorvik felszabadítói ráadásul P.sz. 3710-re már egyértelmű, hogy maradásra rendezkednek be, holott a shadoni királynő halála önmagában is a perszonálunió végét jelenthetné. De csak akkor, ha lesz, aki kitakarítsa a déli szomszédokat a Szent Földről…

 

Bevezetés: mások anyagai.

A Nagy-Shadon vagy Új-Godon nevezetű shadoni-gorviki perszonálunió kialakulásáról Wayne Chapman a Geofrámiában közölt kronológiát a Hetedkor alkonya fejezetben. Magyar Gergely átfogó évszámgyűjteményében megtaláljátok ezeket is a Kalandozók.hu hasábjain: http://www.kalandozok.hu/kiegeszitok/ynevkiegeszitoi/ynevevszamai.pdf.

A’frad Gorvikról és az új-godoni koncepcióról szóló gondolatait fűzte össze fogalmazássá Amund és megjelentette azt a Krónikák.hu bejegyzései között; mindenképp érdemes elolvasnotok azokat: http://kronikak.hu/?p=5440

 

Közigazgatás. A perszonálunió mint államforma azt jelenti, hogy Gorvik saját közigazgatása egyelőre nagyrészt megmarad olyannak, amilyennek megszerettük. A bíborosok kormányozta tartományok élére a változások révén ugyan szintén hercegek kerültek, vagyis most már minden gorviki tartomány élén egy-egy herceg áll. Ezek a hercegek, no meg a grófok, lovagok, nemesek és siedonok megmaradtak gorvikinak, a nevük, családjuk, nyelvük szintén – csak az Árnyékháború részeként a legtöbb helyen az akutális hatalom leváltásra került azok segítségével, akik hamarabb ismerték fel az érkező shadoniak erejét. Domvik szolgái viszont kialakítottak helytartóságokat; a nagyobb városokban alakítottak ki néhány épületet, ahová saját képviselőiket helyezték, részben az anyaországgal való kapcsolattartásra, részben a helyiek szemmel tartására, a kereskedelem felügyeletére, kapcsolattartásra, de akár a dzsad-gorviki ellentétek feloldására is…

Vagyis, ha gorviki, sőt, gorviki nemes karaktert szeretnél játszani, minden további nélkül megteheted. Illetőleg, ha shadoni karaktert szeretnél játszani, nem te leszel a város nagy embere és nem is a te földijeid, hanem a gorvikiak.

 

Fejvadászok. Számos fejvadászklán pusztult ki az amundok elleni háborúban, akik pedig megmaradtak, csak a shadoniak felügyeletével dolgozhatnak. A klánok vezetői ezt könnyen tudták úgy értelmezni, mint egy kényszerszövetség egy nagyobb, erősebb klánnal, vagyis hamar integrálódtak az új rendszerbe. Továbbra is félik és tisztelik a klánok ügynökeit, habár gyilkosságokra hivatalosan nem felbérelhetők.

Vagyis, minden további nélkül indíthatók Vértestvérek, habár a vérszomjasságból vissza kell venni egy keveset, ha nem akartok a (shadoni) törvény kezére kerülni.

 

Papok, paplovagok. A gorviki Ranagol-papok és paplovagok egytől egyig elveszítették a hatalmukat a Manifesztációs Háború során. Ez pedig nem csak a Gorvikban tartózkodó vagy tanult egyháziakat takarja, hanem minden egyes nem-kráni papot. Vagyis a gorviki, emberközelinek mondható Ranagol vallás követői Mp nélkül maradtak.

Vagyis, ha Ranagol-papot vagy paplovagot alkotnál, úgy az kevesebb tápba kerül, mint más papok, hisz nem tud varázsolni. Viszont üldözik őket és még a legtöbb gorviki is kiadja a fajtájukat a shadoniaknak, hogy ezzel a saját dolgukat is segítsék.

 

Mágia. Gorvik mágikus jellegzetességei, vagyis a nyíltan tevékenykedő boszorkányok és boszorkánymesterek, no meg a Holdkos varázslók nem meglepően mind tilalmassá, üldözötté és máglyahalállal büntetendővé váltak shadoni megszállást követően. A megértő inkvizítorok legtöbbje Shadonban maradt, így a szekták nagy része feloszlott vagy felvette a Shadonban is gyakorolt rejtőzködő életmódot. Mások a Második Arc Testvériségének keretében folytatják életüket, Domvik érdekében alkalmazva mágiájukat – ez a megoldás azonban egyértelműen átmeneti…

Vagyis, ha nem csak gorvikit, de ráadásul boszorkányt vagy boszorkánymestert, esetleg varázslót szeretnél játszani, javasoljuk, hogy a Második Arc ügynökeként tedd meg.

 

Dzsadok és a nem-emberi fajok. A köztudomásúan rasszista gorvikiak koncepciója nem tűnt el, de még csak át sem alakult. Gorvik népe továbbra is megveti azokat, akik nem az öbölvidéki rasszba tartoznak, különösen pedig a dzsadokat (habár ez enyhült valamelyest a Manifesztációs Háborúnak köszönhetően) és a nem-embereket. A shadoniakhoz sokkal gyakrabban érkezik velük kapcsolatos bármiféle feljelentés, mint ami indokolt volna a létszámukhoz képest. A nem-emberek közül két kivételt kell megemlíteni, ti. az amundokat és a wiereket. Előbbieket sem a shadoniak, sem a gorvikiak nem tűrik meg az országban és nem is hagynak magyarázkodásra időt nekik; utóbbiakat a shadoniak a boszorkányoknak kijáró figyelmességgel üldözik, viszont a gorvikiak számára inkább megszokottak, így nem különösebben foglalkoznak velük.

Vagyis ha valamikor, hát most érdemes dzsad vagy nem-ember karaktereket hozni gorviki kalandba. Az amundok viszont erősen ellenjavalltak, s ha feltételezitek, hogy esetleg összefuttok az inkvizícióval, úgy a wierekkel se nagyon kalkuláljatok.

 

Zárszó. Minden fentebbi tanács arra az esetre vonatkozik, ha a karaktereitek nem a Gorvik függetlenségének visszaállításán dolgozó rejtőző, üldözött és általában igen-igen rövid életű csoportokhoz tartoznak. Ha mégis, úgy bármilyen klasszikus, kegyetlen, véreskezű gorviki csapat indítható, de számoljatok a következményekkel.

(Lord Rufus)

Nincs hozzászólás
Szólj hozzá!